sebab Allah sayang

alhamdulillah, i gain back my strength semalam after fokus dengan tuhan.
untuk mencapai fokus dengan tuhan bukan suatu yg mudah.
solat hari-hari merewang fikiran ke lain.
jgn ckp ko x penah dan slalu khusyuk, aku tak pcaya.
kalo ko tahap tawaduk lain la citer.
*time2 solat gak ttiba dpt ilham mana barang yg salah letak dan x jumpa semalam.
setan nirrajim betul kan..

aku ni cepat down, dan cepat recover..
masa tgh down masa tu mencari kawan2 untuk bg support.
mengemis kasih org setitip dua.
tapi itu belum cukup kan, so, mengemislah kasih tuhan yang Maha Esa untuk semangat yg luar biasa.

Semua aku percaya, sebab Allah sayang..
Jadi dia bagi ilham untuk kita bangkit balik.
aku teringatkan surah Ar-Rahman, kalo ko down, ko baca surah Ar-Rahman weyh..
Dia akan bagi ketenangan kat situ.

Even ko ade semua di sekeliling ko, at one time, ko akan rasa kosong di satu sudut hati, untuk diisi dengan kasih tuhan.
aku tgk SIS aritu, mmg xde kaitan dgn tajuk dia bincangkan, tapi ayat org tu is "sampai satu tahap takde sape2 yg boleh tolong kita, dan kita hanya ada diri sndiri.masa tu nak hadap muka kat mana? ofkoz we have only ALLAH that who always being with us in any circumstances".

org, datang dan pergi.
baik jahat, tetap dtg dan pergi.
yg stay hanya keluarga sbb ade pertalian.
tapi diorg pon ade prob masing2..
we tend to hold to friendship first kan, baru turn to family.

jiwa kacau ni sbnrnya hanya cemas yang sekejap.
sbb ko taktau mana nk mula perjalanan to walkout from situasi yg mencemaskan tu.
kadang kita berharap ade suatu magis yg akan memberi harapan.
dan magis tuhan datang unexpected.
sebab apa?
Sbb Dia sayang.

Aku berharap tuhan tetapkan hati aku.
untuk sesuatu yg baik.
sbb aku sentiasa berharap ape yg ade kat depan untuk stay.
dan aku berharap aku tidak jemu untuk mengadap sesuatu yg ditakdirkan untuk aku.
kuatkan semangat.
masalah kita kecil saje.
bawah sana ramai lagi mempunyai masalah yang lagi besar.
jadi,walk it through and be nice.

alhamdulillah.
terima kasih.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.