27 ramadhan

my third entry for ramadhan.

these 10 last days ramadhan dugaan bangun malam sgt menjadi-jadi.
sukses sehari dua sahaja. but i very hope that Allah grant me pahala on that.
aku, sebagai hamba yang lemah sangat berdosa, jadi pengampunan Allah dan pahala atas good deeds adalah sangat perlu.
experience terawikh tahun ni dengan jemaah surau kecik dekat umah adalah sgt precious.
dari 1st day depa jeling2 sampai balik semalam depa giving smiles to each other.
soseh2 balik kampung juga kedengaran. hebatnya ganjaran ramadhan Allah bagi bukan hanya kepada personal, juga kepada masyarakat.
everyday tazkirah, walaupun kdang2 aku terlelap sambil duduk , sangat terkesan di hati.
so now i know we do fasting for every year kadang 29hari, dan kadang 30hari.
(why din i know this before? astaghfirullah).
pastu aku ingatkan malam ganjil adalah malam ni.haha.
mende ntah aku ni.

mula2 terawikh aritu rasa mcm lama jugak 8 rakaat terawikh, 3 witir, break with tazkirah.
tapi bila last2 ni terbiasa, rasa okey je.
hari-hari biasa aku tak pasti aku buleh g surau tu ke tak.
i mean, kuat tak aku menempuh dugaan yg mcm2.
yang pasti i hope solat rawatib inshaAllah, tahajjud pun kalau tak selalu atleast ade, dhuha time cuti inshaAllah.
nak improve diri ni. bukan nak riak. well, sape je baca blog aku ni kan.
so lepas ni kalo baca, teringat. kot2 la lupa.

baju raya dalam malas2 ade juga 3 pasang.
Aku tatau ape yg merasuk, nafsu nafsi.
tetambah bila skang swipe2 je, lagi la.
tahun ni xg shah alam pun ramadhan.
so, since duk sini pun boleh spend, tak perlu lah ke sana.

july soon would be precious.
birthday and buddies trip dah cukup menghiburkan hati.
cant wait!!

2 comments:

dah tekan kena laa tulis.