life.ship.

maafkan aku ya Allah.

lately i was shocked by few things about marriage, engagement, pendek kata bab2 rumah tangga.
bab2 relationship aku rasa at my age dah makin faded.
yes, as for me, the ship that 'we' want is long last rship which is leading to syurga Allah.
but then, aku takpaham apa yang merasuk org menyimpang dari jalan asal yg merosakkan nikmat Allah ni. tentunya lah syaitonirrajim.

kdg aku tersasar juga dari jalan yg benar.
tapi bila dah sedar, kita kembali balik lah kan.
jangan buat bnda mengarut. tambah2 zaman sekarang ni.
org sampai hati je nak buat kat kita mcm2.
biar lah kawan tido sebantal pon.
lagikan hasben wife pon prob mcm2.
umur 60 70 boleh berpisah, ko rasa ko nak apa je dlm hidup ko?
these frighten me most in having rship.

marah memang marah.
tapi lps marah ko pk, berbaloi ke marah tanpa arah?
marah berlanjutan membawa binasa.
benda yg lepas, how could u fix it in present.. dats what you need to think.

we who are not in the shoes, yg kononnya tak tau kesah pedih sedeh ko ni, mgkin dianggap tak rasa.
but then, bila tempiasnya kena kat org, ko jgn lah degil kunun bleh setel sndiri.
jangan biadap dgn org, sbb satu ari ko akan turn kat org jgk.
aku taktau la salah didikan ke, atau environment  yg mempengaruhi.

kadang kita terlalu agongkan org luar dari keluarga.
kununnya depa lagi paham.
sbb ko x cuba nk pahamkan keluarga sndiri.
jadi la camtu.

i am very disappointed of whatever happen these days.
perkataan 'tergamak' dan 'sampai hati' mmg pop-out je kat kpala.
nothing to rely on 'Islam' nya seseorang.
pada ilmu seseorang, iman seseorang.
sebut je org buat gelak je.
aku dah tatau harga hidup nk based pada apa.

Ya Allah, Kau tunjukkanlah jalan yg benar.
bukakanlah pintu hati kami, berikanlah hidayah kepada kami,
kami ini tersasar jauh dariMu.

hope these will clear soon.
Ameen..

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.