doa membuat keputusan



Sebab ABC, aku doa manual je, tak Solat Dhuha.
Smoga keputusan aku kali ni betul.
this is a very big decision in my life.
hidup, kan hanya sementara.



"Allahumma inni astakhiiruka bi 'ilmika wa astaqdiruka biqudrotika wa as aluka min fadhlikal 'adzhiimi. Fainnaka taqdiru walaa aqdiru walaa 'alamu wa anta 'alllamul ghuyuubi. Allahumma inkunta ta'lamu anna haadzal amro khoirullii fii diinii wama'aasyii faqdurhu lii wa yassirhulii tsumma baariklii fiihi wa inkunta ta'lamu anna haadzal amro syarrulli fii diinii wa ma'aasyii wa 'aaqibati amrii wa 'aajilihi fashrifhu 'annii washrifnii 'anhu waqdurlil khoiro haitsu kaana tsumma rodhdhini bihi."
Artinya:

" Wahai Allah, bahwasanya aku mohon pilihan oleh-Mu dengan ilmu-Mu, dan mohon kepastian-Mu dengan kekuasaan-Mu, serta mohon kepada-Mu dari anugerah-Mu Yang Maha Agung, karena Engkaulah Dzat yang berkuasa, sedang aku tiada kuasa, dan Engkaulah Dzat Yang Maha Mengetahui, sedang aku tiada mengetahui, dan Engkaulah Dzat yang mengetahui yang ghoib. Wahai Allah, jika adanya, Engkau ketahui bahwa urusan ini ........ adalah baik bagiku, untuk duniaku, akhiratku, penghidupanku, dan akibat urusanku untuk masa sekarang maupun besoknya, maka kuasakanlah bagiku dan permudahkanlah untukku, kemudian berkahilah dalam urusan itu bagiku. Namun jikalau adanya, Engkau ketahui bahwa urusan itu ......... menjadi buruk bagiku, untuk duniaku, akhiratku, penghidupanku, dan akibatnya persoalanku pada masa sekarang maupun besoknya, maka hindarkanlah aku dari padanya, lalu tetapkanlah bagiku kepada kebaikan, bagaimanapun adanya kemudian ridhoilah aku dengan kebaikan itu."


Kau pernah tak takut dengan diri sendiri.
dan tak percaya dengan diri sendiri.
risau.
boleh ke tak, boleh ke tak.

ni sbnrnya kesah pasal rumah.
tgk yang ini, nak yang ini.
tgk yg tu, nak yg tu.

dan last ni, aku rasa dah penat.
dan aku nak stop dgn yg ni.
timbal itu ini, so aku setuju lah.

orang dah naik menyampah dah ngan aku kot.
hehe.
pakcik tu janji nak bagi:-
kipas, lampu LED, hood, charge air, aircond, half guaman, kitchen kabinet atas.
dan aku gatal gi try luck msg nak grill.
luck, who knows.

i learnt lots in pros and cons dlm memilih beli rumah ni.
1st home, mmg excited. tapi takut.
sbb dah biasa spend byk bulanan.
duit mcm air keluarnya.
seriyes, aku x sekat kot sblm ni.

so, i should prepare myself for it.
no compromised or else ko merempat.huhu.
demi masa depan yg gemilang dan cemerlang.

aku doakan smoga future spouse aku org yg tinggi sifat kesabarannya.
nak handle aku yg mcm2 ni.

so skang dah bleh pk untuk berjimat cermat amalan mulia.
kbai.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.