bersungguh

minggu bz is around the corner.
kelas untuk modul interim almost setiap hari. i am very mad bila cawangan lain interrupt - eh, u all nape x go digital, u all kenapa buat by modul, why not u all buat macam kitorg blaa..bla..bla..
well, keputusan jadual adalah hasil pendapat ramai di cawangan masing-masing.
ske ati lah kita nk buat camana. kalau nk inform je tak pe, biarlah kami yg decide kami nak ikut ke ta. ni macam force, macam lah kekdah dia sorg yg bagus. huh.

kelas this session july-august ada sesi weekend dan malam.
but my boss is the best, dia dah pk kan siap2 kitorg bleh replace jam mengajar untuk minus waktu kerja, as long as on that month.
So, boleh la balik awal nanti nak raya haji. tinggg!!

actually dalam kesungguhan aku bkerja ari2 ni mungkin ada orang tak senang dengan cara aku.
macam biasa, mana2 aku pegi ade je org tak suka kalau kita buat kerja lebih dari dia.
masalahnya org yg jaki tu sbb dia dah selesa dengan keadaan dia kat tempat ni, pastu aku masuk, aku plak bsungguh, dia nmpk mcm aku caras dia. hello..!
aku x pnah pun bodek bos, tapi aku buat kerja yang dia suruh dan buat apa yg spatutnya aku buat. sekali lagi aku ulang, dengan BERSUNGGUH.
Dia boleh persoal aku dtg sini selepas dia, pastu dia x pernah2 dpt anugerah perkhidmatan cemerlang pun. aku kesian betul la kat dia. dia sedar x sbb apa org x bagi dia award tu?

dengan keja bsungguh ni lah membuatkan bos selesa dengan aku, staf2 suka dtg lepak bagi idea mcm2 kat opis aku.
sbb apa idea yg dia bagi, aku consider. dia? lagi mengejek cakap2 budak2 ni. sensetip tak kira bulan. macam org pompuan. well, pompuan pun ade time je la nk emotional. dia, tak kira masa. lagi nak persoal keja kita. aku tak puas ati sbb dia sound aku dlm meeting last 2 week. aku xde la berdendam, tapi aku igt apa yg dia ckp. macam terngiang-ngiang.

"napok bsungguh dan komited sangat, buleh la sambung lagi pegang jawatan ni.." - walaupun term dah abes jun aritu.
"well, saya buat keja sbb mmg amanah saya, lagipun saya 3 portfolio. segan jugak dgn org yg pegang sblm ni kalo xbuat apa2. lgpun tanggungjawab kan" - dia 2 portfolio, satu je dia buat.
"kito igt gini la, kalu kita x buat ada org lain akan buat" - terkejut aku dia sbut gitu. all academicians depan dia pandang dia. aku segan jgk sbb dia dari dept aku. muka dia dah lain. xsgka kot org x stuju dgn dia.
"sedap laa gitu gak.naye ke org hok akan amik portfolio tu nt" - sorg lecturer nyampuk.
berat nanang sungguh.

aku malas nak sambung conversation tu, aku blah g makan.
kita ni, kalau takde benda nk ckp, jgn bcakap.
kalo nak bash orang pun, pk dulu. dah ko sound aku dpn ramai2, balik2 ko malu sndiri.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.