rasa

in this new office (even dah 3y being here), lately people talk about marriage.
and i very bertegas bab-bab ini.
jangan nampak lembik sgt lah.
and i wont accept pengorbanan beria-ria sebelum you tie the knot with someone.
unless..

pengorbanan yang simple2 ok lah.
tapi kalau belom ape2 duit kau duit aku,
barang kau barang aku,
what derr kan.

and a fren cum a staff came and storied me yg dia mcm regret to accept her spouse now,
ape kau nak respon?
nasihat utk bersabar mmg kdg2 menyakitkan hati si penyampai.
cumanya aku bleh bagi strategies based on my logic je lah.
hmm..
tapi kalau dah bab2 monetary dia pun kau yg tanggung, berasa nak marah jugak lah.
kalau kawen lebih menyukarkan hidup kau, kau rasa?

it is very nice to watch movies and read books story-ing about life and love after marriage yang mana sweet-sweet blaka. but then how if it becomes worst?
sbb tu org kata kena pilih whether to accept or not.
the first anggukan kau masa engagement is yours decision, not anyone.
that you are willing to face the baik buruk busuk masam wangi manis semua pasangan kau itew.
and after that, hadap, jangan lari.
as for me, itu lah dia.
ye la, aku belom ke fasa itew, senang la cakap.
kau rasa senang ke nak cakap.
aku nak bagi advice ni mikir banyak kali secara deep and serious, apa yg boleh kau buat to save your marriage.
and also for those friends yang baru nak jejak ke dalam kancah kehidupan sebegitu.. (kancah kau, kau rasa jenayah ke?haha)
and of course they are all my frens who came and aske the advices.
and family, aku tak rasa depa  akan cari kita utk hal2 sebegini.
they also akan cari their friends right.

apa-apa pun, pk panjang lah..
jangan buat keputusan ikut rasa kau je.

kbai.


No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.