dinding dunia


cuba laa sikit dgn memandang ke luar tingkap..
dan merenung sejenak..
kenapa asyik kamu halakan salah org itu, org ini..
benci itu benci ini..
menyampah itu menyampah ini..
kamu itu sempurna kah?
bukan aku minta untuk melihat ketidakcukupan kamu.
kami pun lebih mana sangat.
ketidakcukupan tidak semestinya mencacatkan adab.
tidak adil kalau diukur itu.

dan hari itu dengan merendah diri aku menyapa sikap itu.
dgn harapan kamu ambil itu sbgai satu yg positif.
tahukah kamu..
aku mengumpul kekuatan dengan sokongan hujah dan cetusan rasa sekeliling
kau igt senangkah semua itu.
dan juga skarang kau halakan kebencian itu kepada aku..
oke fine-lah kalau kau marah pun. tapi tidakkah sekelumit pun kau tak berfikir?

tapi kan, cuba lah kamu wake-up sikit..
cuba bangkit dari lamunan dan dunia sempit itu. 
keluar.
dan berjalanlah atas dunia realiti.
tatap ragam sikap  manusia yg pelbagai ini.
bukan di khalayak sempit itu sahaja.

aku menyapa bagi pihak.
agar kamu sedar.bukan niat aku ingin besar kepala.
hanya kerana kami sayangkan kamu.

untuk berdepan dengan kamu agak sukar kerana kamu masih tiada perasaan rendah ego..
harusnya bagaimana deh?

**air dicincang tidak akan putus.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.