see you again UiTMJ & PTDI


salam..

this is a-hye-entry from Dungun.
and also a see-you -again to Segamat..
(i dun want to use good-bye since it means bubye and might not be met again soon..huhu)

mulakan dengan cerita majlis farewell ofis yang sgt menyentuh perasaan dan perasan aku.
pada yg menyaksikan turun naik (ada ke yg menonton?) kareer aku kat UiTM Cawangan Johor Kampus Segamat itu mungkin akan membuat satu karangan yang memberi inspirasi kalau diolah dengan baik.
dari betapa susahnya staf2 kat situ nak terima pegawai muda yg berumur half of their age, since aku masuk situ umur 24 hingga kami boleh menjadi kamceng.
yes, kamceng bukan kata boleh bertepuk bertampar bagai, cuma diorg boleh bergantung harap dengan 'ketua muda' mereka ni.

aku x tau nk cakap camana betapa sorg2 staf di PTDI tu dah mcm famili.
even aku tau x smua suka aku.
ada yg clapping their hands bila tau aku dpt transfer.
but then, ignore lah yg x baik tu.
kita amik yg baik2 aje.

thanks to all yg bagi presents.
thanks to all who give me trust spjg aku di sana.
thanks to all who give me love.
thanks to all who support my career, my life.
thanks for all the knidness..
tak terhitung ucapan jika mahu berterima kasih.

sesekali teringt dkt bos juga.
dia banyak bantu aku, even pressure sometimes, tapi aku amik tu sbagai challenge.
yg paling aku terharu masa aku kna sembur ngn org atas, dia bangun dari makan dan terus berdiri di sblh aku.pastu petangnya call aku tanya aku ok ke tak. hmmm...

masa farewell tu, lps eJari last, hugged everybody yg ada kat situ.yg pompuan je la.
bos anta plak kat keta pastu lambai, oh mai goodness, aku mmg xle tahan dowh airmata.
dgn moto2 bdk ni iring aku dah tak le blah.
spjg balik umah sewa Gemereh aku mmg lepas habes dlm kreta.
cik oren sgt sporting..hehe.
smpai umah  Cik tee ada, takleh over2 sgt.

pjalanan ke Dungun aku namakan pejalanan sayu.
spjg jalan air mata mmg best je keluar even aku takda laa nk feeling sgt.
dah aku x pdulik cik tee kat sblh.
haih..1st day kj aku balik mmg lepas habes dlm bilik, since aku terbayang2 dowh muka staf2 PTDI.
sgt tragis aku kira perpisahan aku ngn depa ni.
mcm hosmet aku ckp, 'biar kita yg meninggalkan, jgn kita jadi yg ditinggalkan'.
 tapi, itu lah dia.aku.dgn perasaan aku yg tak sudah2.

jatuh bangun aku di Segamat mmg memberi kekuatan untuk menjadikan aku tabah seperti hari ni.
well, takde la setabah mana pon aku ni,cuma, aku dulu lagi lembik dari ini.haha.
dengan back-stabber nya, dengan staf yg mcm2 nya, dengan org atas nya.

tapi aku percaya, slagi kita buat benda yg benar, ikhlas, Allah permudahkan.
alhamdulillah. sayu bila dpt surat penghargaan dari bos masa farewell, dan tadi dpt sijil penghargaan dari kampus.kdg masa kita buat kj takde pon terpikir penghargaan bagai, cuma pk camana that thing nak jalan dengan lancar dan tak stuck mana-mana.
tapi bila dapat penghargaan cenggini, menitis jugak air mata.

pastu baca la plak blog si ahteng ni kan:
http://sisillybilly.blogspot.com/2013/05/selamat-jalan.html
memang meleleh.
bak kata azmi, 'melalak tak abes2..'
haha

seminggu dua (actually, lps dpt surat transfer 29 april lg) aku dah jadi keluh kesah.
rasa macam2.balik ngundi jadi pendiam, menung sana-menung sini.
'ma, org rasa tanak pindah', ayat tu buat mak aku tak berapa berkenan.hmm...
'knapa?dah ade pakwe org sana?', ah, org tua kita, sikit2 psl pakwe, kawen..takde benda lain.
dah lps tu tak kata apa dah.

hujung mggu last di segamat, aku g melawat famili nurul kat klang.
mata dah takleh tahan bila tgk cica nangis, tapi tahan sbb ade nurul.haha.
haduih, aku rasa mcm aku nk g obersea sambung blaja je feeling2 dia..huhu

minggu airmata tu berlalu..cuma skang after a week (xsmpai lg pon smggu.aku pindah sini 14hb mei, skang 19 mei), rasa hiba itu masih ada.
tadi amik video yg nasir send kat pendrive, dan baru tgk balik, rasa nak nangis balik..huhu.
haih..
lps majlis farewell.
haih, camana la aku bleh tahan kolam airmata aku ni.
huhu


they all.
yg lain2 takde dlm gambo.tggu amin send


speechless

Cik oren tu, kalau dia boleh bcakap, mmg dia pon nangis sama lah.
kat dlm oren je aku lepaskan semua yg aku tahan.
thanks oren for being with me along dalam susah senang aku.

duk 2 hari kat sini, geng HEA dtg buat kursus.
rasa mcm famili dtg melawat.sengeh sampai telinga rasa..excited.
ok laa even skejap. thanks jugak nasir ngan en.lan, dan kawan2 yg lain.
saya sgt appreciate.
tadi jumpa wawa yg transfer ke chendering tahun lps.

lain tau, even mmg aku stay ngn famili abg kat dungun ni, tapi ukhuwah tu mcm..
haih, susah dowh nk xplain.

nurul, aku tahu perpisahan kita lain sambutannya.
tapi ko tau kan depa ni syg ko jugak.
masa ko pegi aku penyambung korg.
aku keluar, takde penyambung kita.
tapi untungnya ko, tempat ko dekat dengan diorg.
aku...kalau ada sumur diladang lah jawabnya..
hmm...skang aku tau dah camana ko rasa..
alaa, skang kan byk penyambung..
teknologi banyak.huhu.

tgh bertabah untuk hari-hari mendatang.
aku harap aku dpt memberi manfaat kpd org lain spjg hayat aku di sini.
mohon pada tuhan untuk kuatkan hati.
Aminnn...
even aku tatau lps ni aku akan still stay sini atau ...
wallahu'alam.

peace!
sob..sob..
thanks UiTM Johor for being a part of my memories.
jasamu kukenang..sampai bila-bila

perbetulkan niat asmahani.
berusaha!

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.