Cafe Review: Maraschino

my travelog for food cont.
this time we went to rantau panjang since kat situ bukan saja nak g cari makan, kita jugak buleh mencuci mata skali. dan cuci poket juge.
well, i wonder juge lah since when this cafe is there. sepanjang hayat aku g ni aku tak perasan kedai ni. may be because aku tak mendongak tengok kat atas atau selama ini aku igtkan kdai ni adalah butik jual henbeg. tapi atas ehsan google and blogwalking, here we go to have the view of the food they served.



lokasi dia is betul2 sebelah BSN kat rantau panjang tu.
jalan2 tengok2 barang ttiba
eh ade cafe? halal katanya, why not try kan..

western ade, light2 ade,
asean ade, dessert ade.
complete!


nasik2 pon ade, tapi kena jeling2 harga jugaklah.
kalo stakat ko nk makan tomyam mcm rugi la plak kan.
baik cari menu yang agak2 jarang kdai kat luar ade.

sesambil tunggu makanan sampai kitorg mmg snap snap..
cantik deco dia.

jakun monopod sbnrnya..haha

ciktee looked gorjes with candy cam app..haha

sblm main course sampai dia serve air putih.
sejuk..bagus2. tau2 je kitorg pnat bjalan.

sbb kat umah takde line, mmg smua jakun gadjet la.

xde la rare sgt menu aku.
stakat ktiau laknat ni.
tapi sedatt okess.
kenyang smpai malam.haha..
over kan

prize wise: harga dia mahal la sket, standard2 cafe kat mall. pada aku laa. kalo ko gaji 5K ke atas, boleh la bawak sefamili. aku yg tak seberapa ini bawak 4 org trasa la telan air liur juga la. kita pompuan mgkin oke in term of lasting tahap kekenyangannya, tapi for guys, tak smpai 3 jam, "jom makan"..huhu

tapi servis dia tiptop, rasa pun sedap.
so aku rasa worth. aku ni mudah sgt pleased by people.so smua2 itu sudah dikaburi senyum and services org2 maraschino ni..huhu.so typical org skang kan, we rather pay for services, makan sedap pon kalo services tak elok tak jadi juge kan.
mmg la save if makan kat kat warung. tapi sbb kami org local, makan warung tu dah slalu.
so try la cafe aircond skali skala.
nice, and ofcourse we will repeat our visit (time gaji je laa deh..hehe).
for me, maraschino is a nice try ... highly recommended.



No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.