sem 4

esok bersambung lagi lah kesah travelog aku dalam siri menuntut ilmu.
inshaAllah, aku mengharapkan keredhoan Allah dalam travelog ini.
know what, at first aku mmg terpengaruh dengan besties beriya2 nak sambung blaja itu ari, dan dengan semangatnya aku register.. hampeh rupanya kita semua lain course. lain waktu blaja, dan too obvious is lain mode pengajian. aku mmg naive sungguh tak bertanya.
dat day lepak2 umah member yang dan nak buat post doc dah, dia tanya "mung ngaji berapo jam kredit?"..giler jam kredit pon aku xtau..sengal. nk abis blaja dah weyh..
oke now aku dah semak balik, dan aku dengan bangganya nk jawab "course aku 40jam kredit!!"
haha.. ngeng..

dalam cerdik2 ade jugak part yg x cerdiknya, kan..
huhu.. cerdik ker?

banyak kena sacrifice bila travel and all fees are from own pocket.
kita lebih bertanggungjawab dan lebih berjimat cermat dan beringat.
kita juga kena sacrifice ketebalan muka facing kawan-kawan untuk menumpang.
but the best part is kita bleh still meet up and hangout dengan our closed frens since most of them mmg bermastautin di area2 sana.
transfered here macam has been kicked out to other new world; nak hangout ngn bff susah, nak shopping new stuffs susah, tgk je update kat social media but to get that things my god very hard; yes, we got online mall, tapi tak sama hokay..
oke, being closed to parents laa antara faedah dok sini.
counting the blesses pls.

well, i learn lot of things here; when u go to pasar basah or stalls yg jual ikan petang2 u would see variety of seafoods yang giler fresh and u never see them before. kalau sotong beberapa jenis sotong lain2 kaler, ketam pon pat lima jenis, and ecetra2.. excited hokay.
having hosmet from culinary course sangat membantu menaikkan semangat. dia construct kita dari depan tv sambil kita beraksi di dapur..
"halia ni potong panjang2 ke?"
"bawang ni potong dadu eh?"
"masuk santan dulu ke kendian?"
...kinda things.

haaa..banyak jugak blesses nya kan..
and this afternoon, i got an appointment for info skill class.
nasib ade sedara yg blaja sini. smlm dia dtg tanya nk cari artikel.
i asked her to bring few classmates and i would tunjuk guide directly sehingga dia dapat ape dia cari.
waaa...bab promote keja mmg skillful lah.
could this also be as a bless?

haa then, nikmat mana lagi mahu kamu dustakan?


No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.