beban

semalam, i was shocked dapat call from a fren whose calling for help.
but after i realized, he actually calling for a shoulder to cry on.
aku ni jenis tak berapa reti nak calmkan org, just lending my ears je bolehlah.
sbb dah hampir 7 months 'silent' from a deep conversation.ok dah.

terdengar suara tersekat2 tu aku dah cemas my God nak buat apa ni.
and i was like ..."lek2..cool."..."sabar"..."ok now camana nak buat"
which is sbnrnya semua tu tak brapa herlok utk direspon time2 camni.
ye lah, org tgh marah, sedey, disappointed, etc.

deep in my heart i pity him.
too much burden, pastu bertambah2 dgn keja2 lain.
dengan sambung blaja lagi. 
oh my goodness, i feel you.

conversation semalam habis dengan keputusan yg dia yakin.
yakin untuk proceed hidup dia dengan apa yg dia dah pilih.
selepas dia duk "...kalaulah saya tak pilih...kalau dulu saya..kalau.."
tapi alkesahnya realiti tak begitu.
hadaplah apa yg ada ni.
jangan quit.
dia boleh, sbb tu Allah bagi beban tu.

semoga Allah menguatkan jiwa kita, iman kita.
mungkin ini pengalaman yg dia akan bawak sampai mati.
seperti yg aku pnah experience dulu.
semuanya adalah kenangan.
yang mendewasakan.

all the best my fren.
Allah bersamamu.
and now on i'll include u to my doa  :)

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.