sunday sorrow

yes, i got sunday blues today.
Sunday Sorrow.

FB feeds full of stories pasal suami digoda time isteri dalam pantang.
omg. what happen to my society.
dan yg mengkritik pon boleh tahan memasing tunjuk kemarahan dalam komen dan share.
yg aku tak berapa sedap is, yang share tu, dah tau ke sejauh mana benar tak hal tu.
nak komen, voice out dengan cara lain takleh ke.
kan dah jatuh fitnah kalo lain cerita sbnrnya.

memang ler aku pon hangin bab tu.
time mcm ni semua halakan kemarahan kepada pihak perempuan.
pls lah, be balance. that guy tu, jagalah nafsu.
semua nak salahkan perempuan.
kan ada semilan akal.

yg meroyan, mungkin si isteri yg dlm pantang laki buat hal.
habes yg netizen ni pehal?
support?
ye lah sgt kan...
sbb tu org kabor, kalo takleh cakap yg baik2, diam.

these all bring the fusion dalam pertimbangan seseorang yg nak melangkah ke dunia sharing mensharing with other gender which known as marriage.
biasalah, kita akan memikirkan negative things lebih dari positive nya.
what if, what if.
mmg tak baik memikirkan benda 'kalau' ni, Allah tak suka.
tapi berwaspada dengan pertimbangan sewajarnya menjadikan kita sangsi - boleh ke dia ni stay ngn aku spjg hayat?? boleh ke dia ni bertahan kalo aku marah? stay ke dia ni time aku dah tak serupa hari ni? dia ni ok ke kalo tau ketidaksempurnaan aku?? - kinda thing.

life is complicated, right.
mcam2 hal.
so far, my life mmg chaos sket in this part.
alhamdulillah, balance on the other part, inshaAllah.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.