Program CSR Part II

Hari Kemuncak bagi Program CSR IMD PTAR 2016 telah berjalan dengan lancar Selasa lepas.
honestly kali ni gamba aku tak byk mana pun.
sbb photographer bukan org opis cheq.
lgpun i ols banyak bergerak.
aku tak nampak dah mana yg S/U nya.
kjap susun buku, kejap psg blind, kjp kena marah, kjap beli book-end...huhu.
tapi smuanya fun.
cuma penat sikit je.
sikit kau kata? arini pun pnat blom abes baq ang..
huhu..


menginap xnak kalah.
TH hotel baq ang..

kbtulan bday floor manager n pengerusi projek

kerja mengangkat buku..
mcm biasa, lepas angkat kna la susun balik

susunan untuk press..
pkul 9 malam baru balik , esok nak program.
elok laa, cikgu skolah dah lena kot kat umah,
ko baru nk g cari nasik memalam buta.

semua bnda nk terjun.
ttiba ahkak jadi ahkak gunting potong ribbon.haha..
belasah mana ade.

hamboih gigi..

press..


94% siap time ni, ahkak berlari-larian berkejaran.
tingkat 4 kot PSS ni, mmg kurus betis i ols.

gegurl yg ade.

sehari pasang benda alah ni kau..

the team. separuh.
yg lain malas naik, tinggi.



thorbaek..
abes siri 1. 
balik je umah, igt bleh rehat, lupa Closing stage lagi byk keja.
kan blaja Project Mgt, mmg dem la ko mengumpul docs here and there.
and last nite the project mgr texted menanya siri 2.
aku tatau nk respon ape.
oh- emm - gee..



Project CSR part 1

Tmrw is a fri-yay so ape barang tdo awal kannn..huhu..
Abes xtvt buat sbb xmo tdo awal even mata mmg xleh bukak dah ni..
Know wat these days brapa kali je duk opis. I feel like sbnrnya aku ni reja apa?huhu.
Sparuh life tahun ni dah berlalu with half of it on road..berkat rasa gaji bln ni.24/7 working kdg2 brasa seronot sbb xyah nk pk bnda lain and u just doing ur work.
But on that while, the spices of maki hamun, sakit ati, penat lelah smua ade.
*so that u need to recall back what u spoke on ur interview dlu kala..able to work under stress right..well..people lie.

Alhamdulillah CSR kat skolah area Sbrg Takir tu would be launched next week.omg, i am very nervous. Biasa la.there always people who like to smash org kan. Even they dont even have any idea kita ni sparuh nyawa work on that. And i really hope that the talk on that tak smpai to my ears. I cant bear with that after separuh nyawa begini.kalo aku buat cincai and nak komplen, aku mmg ok..but not this time.pls..

Cant wait for this saturday nk serah baton kat PIC masing2.pandai2 lah korg handle. Jgn aku rebah sudah..and sometimes, ade jugak yg akan cursing org ni overshadow, lebih kuah and whatever, but for me, every each of us need to know everything on what is going on pasal this projek so that we are able to work together. Lain org, lain la pemikiran nya. Depends to the box they are being in.

Smga smuanya bjalan dgn lncar.inshaAllah.

Smoga juga takde pselisihan faham.aminn.

These shows 80% make over completed..costing half of them actually not follow the discussion..aku tak paham juge knape tulis lain beli lain.but then, msti lah dia ade reasonnya. X kesah, janji everything is on the par of budget.







crisis

is it rude to fight for our own right?
sometimes we do argue to stand and defend diri sndiri daripada org2 yg suka menjatuhkan..
the level of tone for that argument basically based on camana org yg cursing the statement.

i did stand for my right (and sometimes others - kdg2 cuba menjadi pendamai yg at the end terperangkap sndiri).
not to be rude to the eldest, but they are the most who like to condemn people since they think you-young-people-listen-to-me kinda thing. and might be it is sort of life crisis..(uhuh?).
and after thinking and muhasabah while being alone, it just crossing my mind that am i would be like them soon?

midlife crisis is between how to act like - young vs adult.
and these bring the chaos and those who do not know how to balance would tend to be childish and ade juge yg kwn2 slalu cakap tua-sblm-usia.
well, being tua and being matured is different thing.
sometimes the job itself required people to be like that.
for example, being a manager in HR while your age baru 24 to 26, you cannot sengeh2 and so on, if you dont want your subordinates luffing at you and perkotak katikkan you.
i was in that shoes and i know.
when subordinates waiting to listen to your instructions and your friends were like omg-why-so-serious kinda thing. well, this really happen to fresh grads who appointed to hold managerial post in organizations.
thats why i always share the experiences to the trainees who come to have industrial training at my place.

being balance is the key.
but me, also cannot get the balance.
and those who stay with me since the first day i get this post, are very appreciated.
thanks for accepting my thick and thin.

ok.. aku dah berjaya delaykan keja setengah jam.
hahaha.

delay

hi!

lately i hear many soseh2 about "hey, you keja cepat sangat lah, kitorg tak sempat nak catch-up" ...and "akak ni kot yang cepat"..."cepat sangat buatnya, jadi kitorg tak tau.."
well, i dont know lah plak making job done fast is a kind of fault to you people.
i actually dont like kerja bertangguh.
do not procrastinate, do job when tihe time come, and sort them with priority.
while you let satu , and yang lain datang and bertambah bertambah..
i dont like since banyak benda lagi perlu difikirkan.

kdg2 i keep thinking apa aku nak buat untuk mendelaykan kerja.
but my mind keep thinking "eh, aku kna buat itu lah..ini lah"
that bring distraction untuk fokus dalam hal2 yang sedang dalam perbuatan.
why people like to bertangguh..
yes, esok masih ade, but then, esok untuk esok, dan hari ini adalah untuk hari ini.
hmm, is it hard to understand?

slalunya kita yg membuatkan ia complex.
for me, ia mudah untuk difahami.

ke aku yg complex?

#whatever

flu and kindness

i was sobbing for the flu and fever, together with my forever penyakit complex (which time dia datang tak hengat, time xde, xde lgsung siap bleh makan seafood sebesen) for last weekend. all in one came on last Wednesday which caused the unfocus-ness sampai meeting urgent pasal perancangan strategik and this year planning i was like "hurmmm..hurmmm...". and luckyly boss understood and adjourned the meeting "peacefully"..

and like before, i was very nervous about my own condition.
seeking for doc on thursday petang memang menyakitkan hati, counter je bukak. but as usual, kalo x kena sejarum memang lambat la nk recovered. the medicine alone always not enuff for the mutant like me. jumaat i call back the clinic, the doc also not available. ufhh...! i decided to go to watson and seek the medicine. Alhamdulillah, today i have slowly recovered and inshaAllah would be blessed for better soon.

hidup ni mcm tu lah kan, sekejap sihat sekejap sakit.
and i wish i would be able to handle whatever circumstances come..

and yesterday, after a walk at the town and kluar amik angin, my hosmet and i stopped at our fav restaurant to tapao dinner. and while we walking to cashier, they yelled "dah bayar kak, ade org bayarkan tadi". homaigad. aku pandang wani, wani pandang aku. and we just din know what to say. blessed memang blessed but sumhow we just...scared. haha.
oke lah, we can say that goodpeople would be always granted with good deeds.
kita doakan lah orang tu.
maybe they just doing a random kindness, and we were chosen to have it that time.
apa lagi ko nak pk kan..positive2.


thanks Allah.
for everything.

planning

vacay

yes, i am planning for the next vacation.
to go with family, i need to wait until aidil abes PT3.
and on that time ariff would be in uni registration.
oh, how time flies..
adik2 dah besar, dan aku...masih begini.

jerebu, panas terik.
badan dedor..phew!
mlm ni harus cari panadol soluble.
kbai!

strong

owh.

so now u drink coffee to against the medicine affect yg bagi mengantuk tu untuk buat kj opis?
kau igt ko hebat?

p/s: sorry to the body and soul, i need to be strong for these.
lepas ni kita g vacay k...