satu dua tiga

hai!..

sbnrnya bnyk bnda saya nk tulis..
dua tiga ari lps, segenap bnda, penjuru yg saya tgk,pandang, baca membuatkan saya terpikir..
bes ni kalau jadi entry..

tapi bila 'everything on my fingertip' ni, mcm lost lah plak segala benda tu.

saya baru balik kursus.
dan apa yg menarik mata saya dalam kursus tu ialah dalam slot renungan ni...

it sounds like this:-

1. Ada antara kita datang ke pejabat hanya memenuhi tanggungjawab 'DATANG BEKERJA' tapi hampa, hasilnya macam kita ' TAK DATANG' kerja

2. Ada kala kita rasa kita BUSY gila, rupanya kita hanya 'KELAM KABUT' .

3. Adakala kita rasa kita PERIHATIN , tapi rupanya kita BUSY BODY.

4. Adakala kita rasa kita OPENMINDED and OUTSPOKEN tapi rupanya kita KURANG PENGAJAR'AN.

5. Adakala kita rasa kita berpemikiran KRITIS , rupanya kita hanya lebih kepada KRITIK yang mencipta KRISIS .

6. Adakala kita rasa kita ingin menjadi LEBIH MESRA tapi rupanya kita di lihat lebih MENGADA-NGADA .

7. Adakala kita suka bertanya 'KENAPA DIA NI MCM TAKDE KEJE', adalah lebih baik kita tanya 'APA LAGI KEJE YANG AKU BOLEH BUAT ?'

slalunya yg terasa pedas orang yg makan cili atau makan sumting yg ade perisa cili atau kari..
kdg2 perisa bbq pun pedas jugak..
huhu.. takyah cerita psl org tu, org ni..perlu tgk apa yg relatekan diri sndiri sahaja.
urmm..yg no.2 tu macam ade je relationnya dengan diri ini..
harus pegi kursus pengurusan masa kah?..
huhu..

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.