barakah ramadhan

oke.mode skang adalah lagu 1234: Plain White Tee..
tringin eskrim dan creampuff..
besnya...


ramadhan ada lagi enam hari..
sebenarnya banyak barakah ramadhan ni pada saya..
menambahkan rindu pada tuhan..
honestly, bukan setiap detik kita melafazkan syukur pada tuhan..kan...?

melihat pada mufti perak yang sebak setelah melafazkan syahadah dalam ucapan beliau dalam halaqah semalam membuatkan saya rase tersentuh...
tahap itu mungkin belum sampai pada saya..
jika dihayati Allah sangat sayang pada kita..diberikan semuanya walau seingkar mana kita..
Sangat Pemaaf, Sangat Pengasih memang sifat Dia..
tapi kita..kadang2 alpa..jahil untuk menghurai..
sekeliling yang dianugerahkannya adalah bertujuan..
ya Rabb, ampunkan saya..

mungkin saya akan merindukan ramadhan tahun ini..
terima kasih tuhan yang menjadikan impian ramadhan kali ini realiti..lain dari sebelumnya..
lainnya dari beberapa segi..yang menjadikan saya lebih kuat..

saya sangat bermohon padaNya..
agar sentiasa dekat dengan saya..sbb saya ni tak kuat..
dan sentiasa terlupa dek hal-ehwal dunia..

nikmat ramadhan telah diakhirkan semalam..
namun saya cuba menikmatinya dalam enam hari terakhir ini dengan apa yg dihalalkan..
terima kasih tuhan atas segalanya..




No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.