syawal nan puitis

masih dlm bulan Syawal.
pose nam? masih dalam tindakan.
tapi mcm tak confident je boleh abeskan nam hari dibulan syawal.
hutang 7 hari.
orang kata, buat yg nam tu dulu.
lps Syawal, buatlah yg hutang tu.
tapi..bezanya pandangan aku, wajib tu dahulukan dulu.
yg sunat kendian.
*well, pendapat..masing-masing.
dan aku mngerjakan yang wajib..

kita..sentiasa mempertahankan pendapat kita.
sehingga ia terbukti tidak dapat dipertahankan .. dengan sangkalan hujah yang menggoyah.
dan aku tidak berdendam dengan itu..malah aku tabik dengan mereka yang berusaha membetulkan pemikiran aku yang salah.

aku bangga dengan mereka yang masih stay dengan sikap kedegilan dan ke-ntahapaapa-an aku.
terima kasih untuk itu.

mungkin masa akan datang tidak lagi sama.
aku tidak yakin mereka akan masih berdiri
....dengan senyuman yang sama.
....dengan semangat yang sama.
.....redup mata yang sama.
kerana jalan mereka aku tidak tahu.
Allah punya kuasa semua itu.
sekiranya masih sama, aku bersyukur kepada tuhan.
jodoh kita masih panjang.

walau tidak sentiasa di depan mata.
kita dekat.
sentiasa dekat.

aku tahu aku tidak yakin.
sbb aku tidak mahu terduduk esok hari.
saat mereka pergi atas urusan kehidupan.

beza, kita mmg berbeza.
walau aku tahu kita mencari persamaan.
semangat sahaja menyatukan.

sekali lagi.
aku tidak tahu jalan kamu.

namun, ingatlah.
satu ketika.
ketika tiada bahu untuk bersandar.
aku masih ada.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.