completed!

hye bloggie..
i am officially graduate in Master of Science Info Mgt. yey!
semalam kemain kunun nak nunggu emel SIMS UiTM pkul 12, tapi lena.
so pagi2 lps subuh, lepas assalamualaikum wbt belah kiri, doa sepatah dua, sambar tepon semak email. and i am so blessed to see COMPLETE dalam slip tu.
maka nikmat mana lagi mahu kau dustakan wahai manusia?

Dia telah mempermudahkan pjalanan menuntut ilmu.
aku tidak pernah rasa susah sepanjang aku ke sana ke mari mnuntut ilmu ni.
di kala rasa serabut sikit, Dia hulurkan bantuan melalui kawan-kawan.
dengan hasil seperti ini aku rasa sgt  terharu. berbaloi weyh.
that strengthen my believe on Him yang siapa yang berusaha dia akan berjaya.
walaupun yang malas2 tu, itu hanya diri aku.
kadang2 aku hanya bersungguh bila ade asgmt, tapi bab2 present aku lah yang paling malas2.
tapi nerves.
sbb tu org slalu kata yang baik itu dari Allah, yg mengarut2 tu dari diri kita sndiri.

travelog aku menuntut ilmu ini bukanlah satu beban.
aku absorb it as suatu bahagian dalam kehidupan yang harus aku lalui.
macam ko slalu bangun pagi gosok gigi.
kalau ko tak gosok gigi, ape ko rasa?
*haha, giler perumpamaan itu.
mungkin aku tak brape terer bab bagi contoh, and maybe that why i din score in Online Search subject last sem, sbb tak berapa intelek dalam memberi contoh.

as being a musafir mencari ilmu, banyak kenangan2 yg ofcoz aku akan simpan kemas sepanjang hidup aku, untuk diinspirasikan kepada org lain, dan memberi impak kepada kehidupan aku; life is struggle and tawakal.

i had my bfast at petronas, kdang2 dlm kreta, kdang kat cafe Dunkin' Donut pepagi buta aku sorg2 sambil merenung mat2 bangla mop lantai, "silamat pagi kakak!".
i wake up early while menumpang umah kakja, since she have to attend meeting at skol, and drove to fac dan lepak dlm kelas sorg2 mnunggu kelas.
tragedi menumpang ni sgt menyegankan kalo nk diimbas, tapi, its ok since i could make it as i paid my frens a visit di samping menumpang.; thanks aten, ira, hend, nurul, durt, kakja, ina.
tq bos sbb bagi attend kursus yg mbolehkan saya cont ke kelas.
and consider to give workload so that i can focus to my coursework.
tq to peers and seniors yg consult utk my research even we called that independent study jer. since i minat that subject, the guides sgt membantu ke jalan yg benar sdikit sbanyak.
time tgh konpius2 tu tetiba muncul org yg bleh huraikan kekusutan, Allah hantar jiran yg very knowledgeable in research dan tak kesah dikacau pepagi buta. dats a miracle for me.
thanks uitm bagi diskaun yuran.hehe.
and the very precious was ttiba ko tgh study memerah otak menulis asgmt ur lovely mother came with a mug of milo.. oh my goodness, i want to cry right now.
itu belom citer my hosmet bawak masuk bilik eskem goreng, hosmet masakan dinner, teman g beli ink printer memalam, bff blnja lepas kelas sanggup dtg kg jawa-shahalam (mmg ler tak jao tapi ...menghargai pls), bff cook dinner even she was also bz, owh,, byknya sweet moments that i could even write here.
thanks also to those yg bersabar dgn my swing moods.
hehe.

all of these golden experiences and moments would be kept forever in my mind, sebagai satu pjalanan yg sangat bes dlm hidup.

terima kasih Allah.

2 comments:

dah tekan kena laa tulis.