calories counting days

i am still cont counting calories intake, until semalam, kecundang mkn nasi kerabu overdose.
tapi mengikut myfitnesspal nasikerabu daging bakar cabai solok tak smpai 400 cal pon.
so, aku rasa selamat lah, even perut trasa kenyang sgt.

pastu sblm tu, aku try amik detox drink tghari..
mmg berlumba la ke toilet.
smpai solat pun terganggu.
campak cenggitu je telekung.haha.
tragis.
lesson learnt: minum detox drink mlm je pls.

calories intake, even takde la tepat sgt kerana tak timbang, make me feel that i am dieting.
makan rasa mcm terkawal, tak kenyang sgt, tapi tak lapar.
dia rasa steady je.
nengok ke org duk share2 dlm Kelab Diet Kalori tu mcm over pun ade.
smpai stress.
aku bukanlah nk kurus keding, cumanya tamau sakit kaki.
dan aku duk baca2 simptom kat tenet, katanya boleh menghala ke sakit2 serius.
dan aku mcm rasa ada bnda2 tu kat aku.

it has been a month i avoid air manis.
itu pun aku rasa affected kehidupan manis-manis yng membuatkan life mcm steady watlek wat pis.
tapi malam semalam aku bedal jgk milo 3 in 1 kat umah.
mcm tak ganjak dari aritu, so utk ngabiskannya aku mencadangkan utk amik smggu skali atau jrg2.
only at home.
boleh kannn...
kata kevin zahari, minum air manis boleh, tapi separuh gelas.
tak ke bazir?
*tapi slalu yg gomok2 cam ai ni reason dia klise, tamau membazir. =)

doakan perjalanan travelog mengejar kehidupan sihat ini berjalan dgn lancar.
pagi ni bfast coco crunch ngn susu.
hala ke tghari amik sandwiches ngn plainwater.
skip lunch sbb mlm kang twani nk masak kari kpala ikang.
kalori berganda.

kbai.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.