stability

hi 2017.

this morning newsfeed FB and roll IG all entries show anak2 first day skol.
some cries, some excited and some put hard faces.
well, fisrt day.
i cant even remember my first day at skol actually.
yg aku igt masa kat tadika, my mom walked jauh kot dari rumah bwk payung, dokong adik, hantar ngambik dari skolah. dulu skolah tadika mak x bagi nek biskal. bila dah cerdik sikit mak suh bonceng kakda, dan kdg2 kakja. amer? mmg tak la.
dats y anak2 pompuan sumer survivor, anak laki dimanja-manja.
and i obviously seen that in my families.
dats my parents kinda educating system, and u have yours.
or may be dats why people say 'dun marry guys from pantai timur, they are all lemau'.
well. it is a fact.

akak opis aku ni cuti arini check perut.
i met my exhosmet whom having a child and moved from the house last year to stay with her hubsy.
and talked about everyone has own agenda in moving on their lives -akak tu nt nak bsalin, and my current hosmet might getting marry this year, and i ...am thinking where to move since i cant afford to rent the house alone. giler RM750 a month, baik beli umah.

"tak best nya, masing-masing.sumer ade hal.twani nt lps kawen nk pindahh.mana nk cari hosmet"
sedey..
"ala..duk je la umah tu, kau kan dah stabil"
"stabil??"


stabil apakah maksud beliau.
org mungkin berezeki dari kehidupan dan status, ade org yg dari segi kerjaya.
mana satu kebahagiaan yg kau cari, itulah yg kau dpt.
nampak selesa kot life aku ni.
aku tak cari ke kebahagiaan satu lagi ke?
tatau la weyh.

org memandang kebahagian aku ini dari status kerjaya, pakai keta apa, padahal stiap hari pk jap lagi nak g makan ngn sape, nak makan ape, nak buat ape kejap lagi...
which is all are routines.
apakah aku bahagia dengan semua ini.

memikirkan semua itu adakah aku mempersoalkan rezeki Allah?
tidak juga.
aku memikirkan bagaimana aku nak facing all that with no tenses.

stabilnya finance dikatakan stabil kehidupan.
tidakkah dievaluasi dengan stabilnya emosi dan kerohanian?
yg dua ni aku masih terumbang ambing.
cukupkah ketahanan dan pengetahuan aku nak meredah hidup sorang2 menuju tuhan?
hey, giler aku tamau mencari teman seperhidupan.
cari, tapi pencarian itu tatau mana mahu mula.
di mana?
bagaimana?
siapa?

semak mikir.

resolusi tahun 2017 kah ini?

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.