obses nak kurus

last two months (oh God, arini dah masuk february!), ai find out that my weight dah lain mcm.
baju dah sendat tang bumper, trasa berat semacam.
aku rasa dah citer sblm ni.haha.
so kesah counting calories tu bergerak cantik sehingga last two weeks.
mmg nak g jjcm kat shah alam (jer) sesambil amik ciktee.
well, org kampung mmg suka jalan bandar.
org bandar plak beriya nk jalan kg, kan.
itulah kita, manusia. mencari kesempurnaan dalam dunia fana ni.

alaah, tak kemana pun, round2 mall.
makan2 sket.
tgk wayang sket; pastu tak paham citer apa yg kitorg tgk, tapi tgk jer sbb org blnja. tq buddy.
jalan2 sampai malam.
lebih adventure sket sbb duk hotel bajet.

makan2 kat sana tak plak aku masukkan dlm MyFitnessPal.
takut kecewa. so aku ikut flow je.
sblm balik aku g singgah IOI City Mall tu.
sesambil g makeup free kat Sephora, g jugak cari weightscale kat area2 situ.
and now sehari pat lima kali timbang kau.
timbang masa derma darah aritu 67kg.
sblm balik kg aritu 64 kg, pastu balik smlm timbang 62 kg.
eh, aku rasa boleh tahan nafsu mkn kat kg even 4 ari, pagi petang makan nasik.
mcm mustahil lah plak.
eleh, padahal gembira.
haha.

ok, my journey to 55kg proceed.
gigih aku g mncari peanut butter with no sugar. jumpa hokay.
pastu cari pulak Ahmad Green Tea. jumpa.
so skang,  smua bnda ada.
yg tak pasti ada ke tak is motivasi.
aku doakan aku konsisten.
tak bleh dah nk celebrate every victory dgn makan tak hingat.
aku kna tukar cara celebrating victory *tgh pk*

stkt ni yg konsisten is no sugar for drink water.
tapi kalo kat umah aku minum je sbb mak dah buat.
dan bila g umah org, takkan nak order air masak plak. ko igt kdai mamak?

so, next jjcm aku kna control portion.
harapnya kesah journeyto55 ni mencapai kejayaan.
sebelum raya nt. amiinnn..

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.