a thinker

sangat mengantuk hari ini.
rase mcm berbalam2 je pandangan.
ya Rabbi, ampunkan dosa hambaMu ini..

hari ini mesyuarat petang nanti.
perlu membentangkan segala susulan mesy bulan lepas.
kdg2 ada bagusnya mesy byk2 kali, kira bergerak segala tindakan dengan cepat.
tapi bila dah kerap sgt, mengah kita nak kejar.

dah sparuh ari membentangkan mesy yg saya wakilkan aritu kat bos.
banyak sangat transformasinya, saya pun tak pasti sempat x kami kejar.
sedaya yang boleh lah kot naa...

semalam semasa diskusi kecil berkenaan hidup cik hosmet yang warna-warni, penuh dengan suprose-surprise, saya ter-conclude sumting.
in this age of living, our decisions and words are really meant to others.
teringat zaman segala apa yg saya cakap tade org nak amik pedulik.
zaman itu adalah zaman dimana saya bukanlah siapa2.
dan peranan kita sebenarnya berubah-rubah bila masa terus berjalan tanpa menoleh ke zaman itu.
masuk uni, saya yg slalu takut2 ni mula diketengahkan oleh kawan2.
dan sekarang, mungkin boleh dikategorikan sebagai panel pembuat keputusan hidup mereka.
i take it as an honour.
while i learn from them how to act towards when it comes to my shoe then.

saya suka bergerak di belakang tabir.
kerana ia memberi peluang saya membaiki diri.
saya kira ia memberikan keikhlasan dalam saya mengeluarkan pandangan peribadi.
yep, i am a critical thinker.
i dun see it wrong actually.
....and that brings people to me.
thank God i have them.
You guide me by sending them.
and that create the relationship long last.

p/s: my Mr.Know-It-All is back.
i even thought to delete his phone no if he din reply last nite.
hmm..i dunno what God's plan on me.
i wish the best :)


sources: google

believe me or not, i even have mind-mapping like this when i was studying few years ago.
it was an A3 paper.
hmm..some other ppl called me a complicated-thinking person.
well, i took it as ...i dunno..it might be me on them.
ada baik, ada buruknya.
smoga saya tidak tersasar dari landasan pemikiran yg sepatutnya.

* apa yg penting, saya mohon petunjuk dari-Nya sahaja utk panduan*


No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.