prasangka

menjadi kental dengan ayat-ayat tuhan.
satu phrasa yang cross mymind a few minutes ago.

leisure single lady di waktu2 wiken sebegini memang akan mencetuskan pemikiran yang merepek2 dan kadang-kadangnya suatu yg boleh diterima pakai.
org skang baca kitab Allah pakai tepon, aku tak bleh weyh, jd pening.
kdg2 tu boleh la. 
baca terjemahan jarang2..

cerita pasal kehidupan mmg tiada noktahnya.
sbb kita ini hidup.
sehingga tiupan sangkakala.

td cakap2 dengan housemate membawa pada topik prasangka.
iye, kita memang berprasangka.
baik, atau buruk bergantung kpada experience kita.
melalui cakap2 org kepada kita. i mean, perkongsian.
melalui pemerhatian kita.
juga melalui apa yg jadi di sekitar kita, and also to our closed friends.

tapi tuhan kata tak baik berprasangka buruk.
sangka baiklah.
yg itu aku tgh minta hidayah tuhan.
untuk guide aku.
aku tak baik kan.

hmm..aku tgh tggu update.
tapi aku tau 70% is tak jadi.
tuntutan kehidupan katanya. jadi, 1st thing 1st.
stkat aku ni ape laa nk prioritynya

ini baru kawan, aku dah macam2..
haish... tak baik sungguh.

tak baik jugak aku suka membaca bnda2 yg diresearchkan melalui tarikh lahir dan psikologi.
(tak baik ke?)
kdg2 pengaruh benda2 cenggitu membuatkan pemikiran menjurus kepada itu.

Smoga yg ditakdirkan untuk aku adalah baik-baik saja.
Aminnn...


No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.