malas

aku start puasa Syawal hari ni.
tapi rasa tak larat dowh.
pagi aku bangun sahur campak2 spageti tak abis smlm, buh sket bawang putih letak ayam.
hasilnya, tak rasa ape.
pastu tak abes.
minum susu dua gelas, air putih segelas, then melepet tepi katil nunggu subuh.
this might be the effect of smlm takleh tdo sbb melantak air teh lipton hazelnut sampai dua gelas.
teruk betul kafein dia.
dah takbleh terima kafein ke ape bdan aku ni.


sebenarnya sgt byk keja tapi syaiton betul lah, malas.
aku dalam misi nak mengurangkan makan sbb aku rasa dah overweight.
bila dah overweight aku jadi malas bergerak.
pastu ia berkait dengan malas.
puasa itu lain citer. ia untuk kawal nafsu nafsi.
kawal perut belum tentu..huhu.

misi turunkan berat badan ni dateline hujung tahun.
inshaAllah.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.