4days diet

progress diet aku berjalan dengan lancar.
memang memerlukan pengorbanan beb, kdg aku rasa lemau berpeluh-peluh.
time weekend last week takpe la duk umah boleh kejap2 minum air, makan oat cookies.
time kat opis ni rasa heartbeat pon slow je.
ari first aku gagah g beli mineral water.
tapi makin ari makin reduce plak plain water aku amik.
huhu. mmg habit pemalas minum air.
and these four days x amik air manis, and terasa kelainannya.
sbb slalunya aku mmg amik air manis, dan kdg sehari x minum air masak langsung.
huhu.

to diet kalori sperti yg ade kat FB tu, mmg depa punya plan sungguh2.
aku try to exclude amik air manis dan limit the karbo.
kita tgk progress dia sehingga hujung bulan ni.
nasik depa amik dekat sesenduk je.
takkan nak masak nasik sesenduk?
so, aku decide x makan nasik la kalo kat stay kat umah.
kat kdai tu boleh la sentuh sesikit.

pagi semalam, goreng ciken popcorn, hotdog dua ngn minyak sayur.
plain water + lemon. air lemon tu aku minum sampai malam.
pastu petang teringin sup2, aku buat bihun sup ladna+ayam tak sampai segenggam.
dinner roti bakar ngn ciken popcorn, cecah sos.
supper, sambung makan roti bakar yg x abes tu, cicah milo kosong.

tatau la sehat x aku punya menu.
tapi, cuba..

smlm tatau apa merasuk, gi beli blender. nak buat apa tatau.
beli dulu.
pastu terkebil2 kat kitchen talking to blender on what am goin' to do with it.

my diet is 40% to do with the fat, and 60% is about my health.
lately cepat benau dari lutut ke kaki sembab kalau berjalan banyak, dan berdiri lama.
risau takut masalah main organ - hati, ginjal, jantung kindathing je.
after aku google, the first recommendation to cure it is, reduce the weight.
oh my goodness.
and my mom was sounded like, why am i look fat?
well, kurus kang kata tak makan, gems kang komplen plak.
hokay mom, i am doing my diet.

i call this road-to-60kg.
wish me luck then.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.