audit mengaudit tahun baru


sesi audit ujung tahun..
diforward ke bulan ini..
dan masa ini saya cuba sedaya upaya memahami flow audit..
ada yg sudah saya faham, masih terdapat kekeliruan di beberapa fasa..
tak ape lah kalau org mahu tohmah saya tak melaksanakan tugas dengan baik.
kerana saya sudah cuba sedaya upaya saya..
dan apa yg terlaksana itulah daya saya..

berfikiran complicated, mungkin itu apa yg dilabel.
saya sudah cuba merungkaikan itu untuk memudahkan komunikasi,
namun masih complicated.

saya cuba melakukan yang terbaik.
untuk manfaat semua.
tiada niat untuk menyusahkan sesiapa.
bukan juga untuk mendapat nama.
ia kerana tugas itu adalah ibadah.
nak harapkan solat dan zikir, hanya yang wajib sahaja terlaksana.
itupun kalau semuanya berjaya diangkat berjumpa Yang Esa..
jadi saya twistkan tugasan ini untuk mengharap kredhaan tuhan.

org kata tak perlulah bersungguh sangat.
ala kadar sudah lah.
tapi saya tidak seperti itu.
buatlah yang terbaik semampunya.
lain lah kalau dah tak boleh sangat2.
mungkin itu menimbulkan marah semua.

saya mohon agar tuhan memudahkan segala perjalanan audit minggu depan.
samada saya sebagai auditor mahupun auditee.
saya mungkin x selancar mana dalam memberi arahan.
jika saya salah, maka tegurlah saya.
jika saya betul maka marilah sama-sama menjayakannya.

hanya yang faham akan memahami hati kecil ini.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.