dan dirikanlah solat

dari FB Dato' VC

saya cuba fokus.
bila buka window ni tadi, lps upload pic di atas, ada hambaAllah dtg.
bercerita. saya cuba menenangkan beliau dengan men-twistkan fikiran saya juga.
agar semua masalah ditukarkan menjadi sesuatu yang fun.
tidak bersifat kritikal.
dan boleh diselesaikan secara perlahan-lahan.
kdg2 kita dipengaruhi sekeliling.
yg membuatkan pressure.
saya sedang membetulkan diri saya.
juga membentuk rakan2 sekeliling.

tadi juga ada satu tazkirah.
dlm jabatan saya.
berkaitan dengan gambar di atas.
saya risau memikirkan tentang ibadah saya.
saya rasa kerdil.kamu juga pasti pernah rasa..
terdetik dlm hati.
bagaimanakah penerimaan tuhan kepada kita..
ibadah kita smua diterima atau tidak?
tidak sehebat mana pun stakat buat yg fardhu saja.
Rasul kita Muhammad SAW diberi 50rakaat -yang sunat kpd kita slaku umat -yg menjadi wajib pada baginda. baginda buat. walhal kalau kita diberi taraf kekasih ALLAH, mungkin kita rilek goyang kaki saja.
tapi baginda buat smua tu..
kerdilnya rasa, kan..
tatau lah apa rase org lain, tapi mendengar patah perkataan Ustaz Kamaruzaman tadi, rase ligat otak ini.
rasa tercuit..
iman mungkin menerjah ketidaksempurnaan.

perkataan DIRIkanlah itu sangat teguh kekuatannya apabila dihurai.
kita asyik sebut mcm biasa2 je..

Ya Rabb, berilah aku kekuatan dalaman yg kental.
datangkanlah khusyuk dlm ibadah agar ia meresap dlm diri hambaMu ini.

dan Engkau berikahlah jodoh yang baik dan boleh membimbing aku kepadaMu.

sesungguhnya kami ini jahil.
maka tunjukkanlah kami jalan yang benar..

aminn...

*nota kaki:- teguran sahabat kepada seorang sahabat tanda kasih. itu pada saya.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.