krisis

saya sudah menyiapkan artikel.
tajuknya 'Krisis: Tekanan atau Peluang?'.
ia ringkas sahaja, tapi seharusnya perlu padat agar ia sampai maksud kepada pembaca.
mulanya saya tidak tahu untuk menulis apa dalam mengisi artikel itu..
blank.sudah lama tak menulis.
sudah berkarat.
tapi apabila dah mula, mcm tak cukup space plak..
anyhow, mula-mula kita type je apa yg kita rase nak tulis..
lps tu, utk editing kita baca few sources..
proses editing itu yang mencantikkan lagi ayat2 yg ada.


idea tercetus dari buku di bawah.
ditambah pula dengan buku Me, Inc.
sangat menarik. tapi, untuk membaca buku ilmuah, sangatlah liat.
saya baca chapter yg berkenaan sahaja, dan sedikit introduction.
pastu preface.that's all..insyaAllah, akan habes satu ari nanti.

sumber: Amazon.com
buku ni best.


well, saya mmg perlukan sokongan dalam hidup.
kerana saya tak kuat.
saya perlu buku2 utk motivasi.
saya perlu kawan2 untuk mendengar cerita hati saya.
saya perlu keluarga untuk menyayangi saya.
saya perlu Allah untuk bergantung.

Alhamdulillah, setakat ini iman saya masih tetap.

p/s: saya dapat call sofa bangunan baru dah nak dihantar.
terujanya :D

1 comment:

  1. chaiyok2. habiskan bace. insyaAllah berjaya. #tetibe
    sofa ? sofa? terasa nak tido saya mendengarnyewr.

    ReplyDelete

dah tekan kena laa tulis.