evaluation




hye Monday!

wat i do tday?


sesi perjumpaan cikgu dengan pelajar untuk bagi exam result tahunan sudah siap.
itu baru sesi 1. mengadap Guru Besar tadi ada lah juga satu dua student yang dia komplen suh turunkan markah. ada yg saya turunkan 0.05 marks..ala, janji turunkan.

tergambar lagi apa yg ditextkan oleh my saing, "ingat, itu periuk nasi diorg"..
tapi pada saya, diorg akan dapat apa yang diorang kerjakan.
perasaan saya letak tepi.
even saya ini berbintangkan emotional, but i got also the professional sign on my bintang.
jadi, tak puas hati, diorg bleh speak-out.
sesetengah ada yang paham, sesetengah ada yg angguk tapi blakang crita, sesetengah ada yg depan kita pong-pang blakang ok, well, ragam2 manusia.
saya anggap diorg ni smua adek2, budak2.
tak perlu nak amik ati over sgt.
even ada sesetengah baya mak abah saya.
sorg dua baya kakak2 abang saya.
ada baya2 adik2 saya.

kawan2 yang tak faham akan cakap, "apa yg ko sosahkan.bagi je lah semua sama, abes cerita"
tak abes oke. esok2 saya ni kna menjawab di sana.
tak sampai di sana, di sini pon akan dipanggil untuk memberi alasan, why this, why that.

senang dibuli?
oke lah kalau itu yg diperhatikan.
cuma, apa yg saya boleh cakap is mana yang baik saya ikut, yg tak baik, kita alterkan jadi positif, untuk diikut. siapalah saya untuk membangkang..
reputasi saya pun nak dijaga.
banyak benda akan datang saya kena bkerjasam dgn diorg ni.
kalau saya ttiba marah melulu, lps ni saya nak mintak tlg, sapa nak buat.
mmg, diorg akan buat atas kapasiti saya ketua, tapi, x brapa seronok lah jalan kerja itu.

i dun wantto be a bos.i want to be a leader.
do work together. not only them doing work, but together.
hmmm..kerja adalah sebahagian dari kehidupan.
hidup harus penuh dgn kasih sayang.
kan...

saing berpendapat buat apa kita jadi fevret kalau tak sepatutnya.
mcm berkawan2..buat apa kalau kawan beribu tapi time susah semua silent.
well, it's true.
konteks itu tak betul di sini.pada saya lah.
kita bagi markah tinggi tapi kerja diorang ala2 kadar saja.
itu tidak betul.
saya bukan nak jadi fevret.saya cuma menjadi diri sendiri.
setengah org cakap, lembik lah ko ni..
well, for wat i fight kalau benda tu x betul pada saya.
berkata benar walaupun pahit. sbb itu ada yg suka, ada yg x suka.
saya buat apa yg saya rasa betul.
kalo saya salah, betulkan saya, jgn mengaibkan pula.

lain orang lain cara, kan...
dan cara saya begini.
buat dengan baik, baiklah akhirnya.
saya tidak meletakkan simpati di sini.
cuma atas pemerhatian saya sahaja.
dan fact & figure.
dan saya dah inform, apa yang diorg nak cakap, ckp sekarang.
jgn cerita belakang2.

Jumaat malam aritu..
bertemankan adam dan hawa.
saing yg mungkin dah meluat bertexting dgn saya..
aten juga.
dan semangat yg kentang.
tq Allah ^^

tapi saya tahu, akan ada bunyi juga.
harap saya kental..

bai.

2 comments:

  1. takde maknanya nak meluat moknik..
    ok jer.. iolllss bole layan jer..
    hehe
    btw jadik diri moknik jer..
    PKO (peduli kata orang)
    kalo bole tegaskan diri lagi..
    kesian tu jgn lebih2..
    ckit2 sudah..
    janji kepala cik aney as a leader tidak dipijak ok..
    make them respect u as a leader..
    :)

    ReplyDelete

dah tekan kena laa tulis.