hari report card

hye wednesday!

glad to say that i'v finished presenting 'report-card' for the year 2012.
even ada sorg sbb cuti dpt bby sgtlah harap dia xda mslh dgn apa yg dia dapat since its better than he had before.
glad sbb dah abes, but worst sbb perasaan  ni.. (mula nk nyanyi lagu dikalung kasihan-imran ajmain)
it's not worst actually, it's more on kasihan.
tapi, as what i'd explain each part yg dia patut dapat dgn markah sbyk itu dan ini, sesetengahnya memandang dgn sinis. sesetengahnya ok ajer, sesetengahnya why-why-why..

kalau cikgu mungkinlah boleh present exam paper, tapi ini...nak present fact and figure saja tak cukup.
terpaksa juga naik suara tapi masih berlapik..
dan time ni sgtlah berterima kasih kepada tuhan kerana saya adalah saya yg macam ni...
bermain dengan perasaan..dlm kepala 'how should i react?' , 'apa aku nk cakap ni?', 'alahai lah engkau ni'..dan macam2 lgi.

kalo dol ada dia paham ape benda semua ni.
so skang, as i pinned in my mind, dun trust anybdy, terpaksa lah sendiri simpan.

actually apa yg saya nak bukanlah menjadi fevret budak2 ni, cuma, mudahkanlah dan ringan2lah diorg ni memberi kerjasama dalam masa akan datang. jgnlah taknak buat kerja. pk2 kan lah amanah sendiri.dan sedar diri.

dan kalo tak puas hati cerita lah kalo tak puas hati saya bagi mark tak spatutnya. cakap.cakap. dan kenapa saya patut naikkan mark kat mana2 part..
tapi hanay seorang dua yg berani. yg lain2 mungkin dlm kpala bos-ni-nk-kna-kutuk-skjp-lg kinda thing.
mencik! bcakaplah korg. tapi 1je. jgn kasi aku dgr bnda2 tak elok korg nk ngumpat.
i already gave u ols chances to speak-out but u din.

diorg tak tahu camana saya nk berdepan dengan penilai pertama. my burden lagi laa besar..

'saya buat kj bukan main banyak, nape markah saya turun?'
oh my God! mahukah dibentangkan apa yg saya buat setahun ini tapi markah saya dah konfem2 turun.
mls lah nak compare2..buatje lah kj kita sedaya mungkin..
'alah, cik aney boleh laa'..
knapa plak kamu tak boleh?

inilah dia kan..

smoga saya cekal.
ini ttiba mintak report pengukuran tempoh yg belom pnah dibuat sebelum ni dan nk suh submit esok ape citer? kalo korg msti dah terus mc kan..phew!
nk meeting odit esok atau lusa.
plan schedule tak buat lg..

lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!

*kalaulah boleh

1 comment:

  1. Minggu yg bz utk cik aney..
    gdluck..
    hadapi semuanya dgn senyuman..
    :)

    ReplyDelete

dah tekan kena laa tulis.