soft-tongue

lembut lidah..
itu saja yg boleh nk describekan org camni..
apa salah aku pon aku tatau la kan..

phew!!
geram bila diberitahu dia ungkitkan balik cerita 4-5 tahun lpas, kaitkan aku..
tadi refleks aku xda laa nk melenting sgt since pagi ni mood alhamdulillah oke.
tapi skang baru rasa nk marah.

elakkan letak status tak fun kat fb..
itu peringatan yang baik.

actually skang dah tak berapa nk tulis diary, nk jotdown dlm ni pon pilih2 words..
sbb saya dah malas lah nk igt bnda2 takbest dalam hidup saya.
sbb bila dapat pen, kita rasa nk tulis je apa perasaan dlm hati ni tau.
x bleh pretend nk tulis benda baik je.
bila baca balik kita akan igt smua pkara tu.
oleh sebab nak igt benda2 bes je, xyah laa nk tulis bagai..

tetiba igt pepatah 'biar org buat kita, jgn kita buat org'..
itu namanya kena buli, kan...
so, mmg saya ni type org yg kau-buat-lah-apa-pon-kat-aku slagi aku bleh sabar, insyaAllah.
dan esok bila kau dah sweettalk dan cakap baik2, bnda semalam yg kau buat semua aku dah lupa.
kdg2, mmg laa org akan ckp, kau ni baik sgt laa..nice to be like u..
tapi kdg2, di zaman yg serba canggih manggih ni, perlu jadi laser, perlu jadi fightback..
tak da dah zaman mengalah2, zaman berbuat baik dgn org..
itu kuno..
kata org skarang laa.

i am type kampung yg mendengar cakap.
sbb parents ajar mcm tu.
dididik mcm tu..
apa2 pun aku sgt bersyukur tau tuhan bagi hati yg mcm ni..
dari jadi hati busuk suka mendengki dan tak puas hati slalu ngn org.
jiwa tak tenang.


Ya Allah, kuatkanlah kami..
berilah petunjuk kepada pembuat keputusan agar tidak memudaratkan kami untuk hari ini, esok, dan seterusnya..
aminnn...

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.