vacation: 2D1N Perhentian Island

yey! antara wishlist kehidupan aku dah setel.
alhamdulillah, Allah telah mempermudahkan segalanya.
thanks Allah jugak yg memberi ketenteraman jiwa di sepanjang percutian singkat itu.
so takde la jiwakacau dan sebagainya mengganggu gugat ketenteraman.
the best view there telah covers all the buruk-ness yg ade.


gerak pukul 715 pagi..smpai sana pkul 930pg.
dungun - kuala besut tak jauh.
itu pon benti dekat area sg. tong yg ada kdai mkan byk2.
sampai je terus i semangat posing depan tu.
mokcik2 a.k.a bos2 aku.
tq u ols, teman i ols bcuti.
depa duk tganu  20 tahun lebih x pnh smpai pulau.
so sbb that reason depa ikut.

boat ticket tu boleh dpt kat terminal.
walk-in pon boleh.
aritu xsmpai pon RM35, RM 30 sehala.
nak murah lagi kena g in group RM50 g balik katanya.lebih 5 org.
nk murah lg g lah sehala, xyah balik, jadi org pulau.
posing skema gitew.
xbleh over depan bos pls.huhu
sampai2 tunggu check in makan masa gak.
org tu kata check-in patut 2.30 ptg.
sbb dah ada org checkout dpt laa masuk awal.
mokcik dah ngamuk penat.haha..sabau ye mokcik.
seb baik ada bilik bawah yg kosong.
fuhhh semangat...
bilik triple sharing ni RM 250 termasuk bfast.
ombak resort.nais!
tapi xda tenet, xda kettle, xda tv.
duduk laa kau kat situ diam2.
ni aku gemar kalo bjalan ngn mokcik2.
lunch ditanggung beres.
thanks kaksal...lebiu!
sbb kami duk mengadap coral beach,
jadi kena laa menyeberang nk g ke long beach.
coral beach byk coral dpn tu.
nk mandi sakit kaki duk mijak batu karang mati.
dua2 g sbb aku yg beria.hehe..
alang2 dah dtg ..ye dak..
aku jln dulu cek kwsn.
kalo kena pape aku yg kna dulu..haha..


gaya mauritius u ols..
besta..
ok fine aku mmg nmpk tembss di gambar ini.
iye, lively pon...tgh diet laa ni.


gaya scuba sgt...
tapi scuba gigi pntai je..haha.
a pose with air botol 3 hengget baq ang...
huhu.

dinner is RM 15 set.
nasik+tembikai+kekpisang+bakedpotato+lobster sekor setengah.
worth it and saya sgt berpuas hati!! 
keesokan pagi Day #2 berkobar2 nak tgk sunrise.
kena sound sedas dua..
ada ku kesah?hehe.
aku dengan mr.ptato bagai isi dgn kuku.
*duta pls!



sblm balik.
haih, dia duk bising2 aku snap situ sini.
dia pun sama..haha.
sonot lettew...



aku balik naik heli.
ok x, tipu.
boat kami sampai lambat.kami org last ada kat jeti tu.
huh!

aku suka kdai kecik ni.
rental story books dalam plbagai bahasa.
bahasa melayu je xda.
spatutnya kna ada laa, kita kan rakyat msia.
sebelum balik...
cantik pantai dia bila panas.
kalau mendung air dia ikut kaler langit, kurang laa sket cerahnya.
oh, opkoz aku akan dtg balik infuture kalau ada kelapangan.
insyaAllah


yg lebih.
xmkn pon sbb sana xsedia kettle.
so kalo sesapa nk g Ombak Resort sila bwk kettle sndirik pls!
siap beli ole2.nais!
penyu gemuk yg comell.
dari pcutian bajet ke pcutian exclusive.
amekaw..
hehe..ok wat..
shoot to the other island tahun depan pls!

bai!

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.