UPSR

UPSR..

mengimbau memori 1996 dulu.
fresh lg oke..

malam sebelum g amik result aku bukan main gelabah.
takleh tdo kot.
bukak tingkap pandang langit dengan doa.
*aku tak igt pebenda aku doakan*

esoknya aku g skolah.
naik beskal buruk tu kruk-krek bunyinya.
kdg2 ada skandal tunggu dpn umah. time tu bff ngn budak laki kg sebelah.
sampai skolah smua bdk Darjah 6 smua muka mcm takut jerw.macm takut jerw..

kan dia ada bgtau pkul brapa baru dia bagitau result tu.
smua dgr, 'eh, sorg je yg dapat full A'.
masa tu dah nervous tahap tea O beng limau masam.
pastu datang sorg cikgu english aku Cikgu Basheer, greeting me soooo nice..
'semoga u dapat mencapai cita2 u' dan klik ada org amik gamba.
tapi aku xda gamba tu. sapa ntah yg simpan.lupa.

time tu org paling hepi is my father.
kami adik beradik takut kalau result x fulfill khendak dia, susah nak menjawab.
mcm kes kalau ramai student x grad with 3.0 kau kena menjawab ngn VC..
haa, cenggitu la.

since i am the only one yg dapat 4A time tu, ofcourse rasa sgt bangga.
and that brings me to asrama jauh dari rumah..huhu

apa2 hal. i want to congrat my lil adik manja, Sudeyy.
4A 1B and B is English , sama mcm abang2 nya kecuali Big Brader Am since dia kan bijak banyak dari all u guys. so, as expected lah kan.
abes laa ayam sudeyy nak kna korbankan.haha..
aritu dia promise kalau dpt 5A dia bg semelih ayam dia.
tapi tatau laa kan kalo result serupa ini dia bagi ke tak..

kita tgk ayih dapat brapa PMR plak.
and akau rasa my Dad is not that excited like sebelum2 ni masa kami 5 first children dia ni.
i meant tade laa dia akan bising menyinga..
msti dia cool je.msti jugak dia oke jer sbb last.huhu.

alhamdulillah atas semua ini.

bai.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.