2015, be awesome pls...

Salam sehari di tahun baru 2015.
iye, kita muslim ade awal muharam, tapi kat surat rasmi kita tak tulis plak tarikh muharam, kat phone pon xda tulis tarikh tahun muharam.
kita terbiasa dengan tahun masihi, makanya terikut ikutlah kita dengan new year kafir ni.huhu.

it is a wrap entry for 2014 and a new chapter for 2015.

alhamdulillah, i learnt lots in 2014.
belajar berdikari di permulaan umur 3 series aku kira bukan suatu yg pelik atau aneh.
sbb kalo umur 3 tahun atau 3 belas tahun itu barulah boleh dibanggakan kalo berdikari. ye dak?
well, banyak benda baik dari yg tak baik untuk 2014, alhamdulillah.
aku count mana yg berlaku pada aku, bukan kepada negara atau dunia.

2014, i have finished 2 semester for studies which aku tak expect pon aku akan cont tahun 2014 actually.
Allah gerakkan hati. even in that 2014 aku takleh attend kursus kawen sbb tarikh clash ngn kelas (yg aku kira itu jugak dari ketentuan Allah). itu lah perkara paling besar aku buat untuk diri aku 2014.

lain2, is life and living.
move on to new home, kenal org ramai.
antara 'org ramai' itu ade yg stay, ade yg passing by, ade yg hai-hai-babai.
adat.

kerjaya? what i can say it is linear.
aku banyak lompat unit tahun ni. sekejap ke situ skejap ke sini.
well, tak usah difikirkan why-always-me, so aku anggap itu sebagai ketentuan.
ketetapan tuhan.

relationship?
aku masih dalam proses memperbetulkan hubungan aku dengan tuhan.
hubungan dengan tuhan adalah merujuk juga kepada hubungan aku dengan manusia, alam dan sekeliling.
baik kita dengan yg tiga tu, kita juga akan baik dengan tuhan.
dari segi keinsafan dan muhasabah aku kira.
ibadah personal? itu yg aku masih perbaiki.
terima kasih juga Allah mereplacekan yang baru untuk aku berpaut, bercerita, mengadu, menyakitkan hati kadang2, dan ecetra2. sesuatu yang lain dari yg biasa. walau aku tatau smpai bila. semoga Allah menganugerahkan sesuatu yang tetap kendian hari.
kawan-kawan? aku bersyukur dengan kawan-kawan yang masih stay.
dari aku kecik, besor, skolah, diploma, degree, master, keja...
dah 30 tahun hidup kan. jumpa macam2 org.

2015...
is a hope for better.
still waiting for miracle in other side untuk menjemput.
kalo panjang umur, purata life org Malaysia is another next 30 y-o, aku harap these next 365 days would benefit me, untuk aku share the benefit to others.
and f course i would keep praying..
sebab aku tatau mana satu doa aku yg akan dimakbulkan terus,
ibadat dan kebaikan mana yg akan membawa aku ke syurga Allah.
aku harapkan blesses in all my ways.
aku ni takda pape Ya Allah, ilmu pinjaman sedikit ini sahaja untuk dikongsi.
dan kudrat yg sedikit ini untuk dimanfaatkan.
dan a heart to spread the love.
jadikan tahun ini lebih baik dari 2015.
aminnn...

selamat datang 2015, lets shaking hands.
bye 2014, u taught me lots.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.