hukum

23rd december..
and we just have about 8 days to 2015..
it is not a wrap entry for 2014 perhaps.

alhamdulillah dah setel untuk semester 2 assessment for my study.
so skang kire cuti sem lah. even ade 1 lagi tugasan yg aku blom submit.
untuk setahun ni, aku mls nk wrap lgi lah.
so aku citer yg sem 2 punya pjalanan hidup berkelana untuk belajar.
sem ni banyak group project. so ketahanan untuk guide sesama sendiri perlu dikeluarkan bagi membolehkan kita sama-sama buat yg terbaik.

aku bukan study untuk melepaskan batuk di tangga.
jadi, sekiranya bergrouping dengan aku, haruslah kita buat ape yg terbaik kita boleh buat.
kalau rasa mcm payah nak catch up, cakap.
stakat ni aku x pnah makan org sbb kata aku cepat sgt.

kadang2 tersentuh gak bila org kata "giler cepat ko buat, aku baru nak draft"
sbb aku banyak curi masa: masa makan, masa tido, masa bersosial, jadi aku banyak masa. masa kerja pon curi gak, pantang ade masa.
dan jenis aku bila ade kerja yg perlu siap, maka aku kna siapkan dulu.
barulah aku bleh g jenjalan makan angin bagai.
maap lah atas kesekemaan aku selama itu.

aku rasa mcm tak cool bila time exam org ckp "taknak ah duk sblh ko, psycho rase"
ape yg aku dah buat ntah.
aku dapat paper, amik pen, jawab.
tu je.
huhu..sedey dowh.


alkesah itu ari lps exam final ade persentation grup yg ttinggal.
sesambil tu lectrer tu bagi laa result 1st test. so masa tu aku tgh msg2 member.
"cgrats!u got the highest"
aku pon, ok, thanks. then sambung balik texting. sbnrnya aku tgh duk pk lps tu nk tgk wayang, lepak mana, tdo mana..aku kan traveller yg berkelana.
aku xtau ape jadi di sekeliling, then lps 2 3 min baru aku nak count markah tu sbb dia mmg suh smua check.
kwn2 smua "waaa...."
akak sblh aku gelabah.. " bes ar ko"
laaa..dah tu? aku tatau nak express ape.so aku sengeh je lah.

aku tau aku skema, struggle mcm dah tade hari esok.
study paper 30% mcm amik paper fizik.
dan aku ade sebab pasal ape aku buat smua tu.
ko, kalo aku menyusahkan atau menyemakkan hidup ko, aku mintak maap.
tapi aku tak kaco ko kot.
*harsh words ..sorry.
yg penting kita dapat setelkan semua ni dengan baik, dan berbaloi aku mengadap smua tu smpai mengabaikan beberapa perkara, dan what d'u expect me drive miles and  miles kalao bukan nak study habes2an.

aku bukan nak kate aku bijak pandai, tapi aku strive for it.
u also boleh dapat yg terbaik if u strive and struggle.
tak adil tau menghukum.
skang kalo dpt highest mark pon kena mintak maap eh?

sbb tu result kdg2 kena keep sorg2.
dapat tinggi dapat pujian, dapat jugak sinis2 perli.
dapat rendah, "oh..takpe..cuba lagi.."
nape kita begitu.


hmmm.. tak adil kan.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.