hati

salam..

*ini bukan cerita banjir.
tapi ade la kias2 psl banjir.

ok..
kita kan..ok tak, aku je..
mgkin sbb slalu tgk drama korea, drama melayu yg tipikal serta baca novel2 layu melalaikan maka stereotyping kepada sesuatu golongan adalah lebih menjurus kepada karakter yg baik2, gentle2, dan seangkatan dengannya.
as what we act to people, begitulah yg kita harapkan in return.
actually one day dulu, aku pernah gak di sound direct tekap ke muka
"awak takleh la nak arapkan org buat sama dgn awak nak".
dalam pada duk beringat, tergores gak segumpal darah dlm diri yg bernama hati kama ni.
huhu.

dan aku tak nampak bunga-bunga pujukan di situ.
cuma satu reply yg cuba membetulkan keadaan.
dan aku.. oh yeah is mcm biasa.
"its okay..dah cukup gentle dah.and thanks".
pdahal rajuk bawak ke pagi ni.
wat happen to u ashmani.

terbantut segala excited aku.
segala apa yg ingin aku tanyakan.
segala lah.

u know wat , merajuk org taktau is sgt vodos kan.
haha.
tau pun.

and i am still trying to understand another gender in deep.
aku xtau la ini sejenis case study atau little research.
sbb aku mcm payah paham gitu puak2 ni.
huhu.

aku masih mencuba.
dan harapnya aku gunakan peluang tuhan bagi ini dengan baik.
walau apa pun status beliau.
status keduniaan atau akhiratan.
yg penting dia masih sama-sama berjalan di bumi tuhan.
dan masih di situ menyambut salam.

Rabbi Yassir Walaa Tu'assir.

k bai.

P/S: eh, dia baca ke? apsal semangat je texting pagi2 neh. omg.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.