banjir

Salam...

Gelombang demi gelombang bah kat kg..
dan aku masih ralat xbleh balik kg for this end of december to celebrate year end days with families..
lagi btambah pilu bila tgk kat fb smua org2 turun ke pantai timur bagi bantuan.
dan aku masih punchin punchout kj..
ma abah tatau la camana.
makan elok tak diorg.
sakit tak diorg.
sayu dowh!
tapi mengingatkan ade adik bradik lain yg bleh arap jaga ma abah mbuatkan rasa lega dan bleh lagi g bratur order cikenwing dominoa smlm.
tapi masa nak makan trbayang diorg mkn ape la..huhu..
smlm kautim ngn amer utk balik dan dia kata tgk keadaan..sbnrnya bkn xbiasa balik sorg tapi tak kuat.aku takut gak sekat kat air mana2..tapi kalo kwn2 n bdk2 opis xmnakutkan aku dah lama aku ajak oren balik.
"Sabar la dulu"
"Sabar dan bertahan.tggu elok smua balik la"
"Sabar boleh tak"
"Awak kejam.smpai ati x balik"

Yg last tu x leh blah.huhu..

Letrik masih xde kt kg.minyak keta mmg out lah.so kalo nk balik mmg kna plan betul2..hujung mggu ni inshaAllah.
kalo tak,kna tggu glombang ketiga yg katanya lagi dasyat.
ini pon dah dasyat aku xtau la cane.

Allah menguji kesabaran kita.
mana yg x tahan boleh membawa kekufuran. Masyarakat luar memandang peribadi kita.
 Yg smpai pegi pecah kdai org tu aku x brapa stuju. Plus2 yg bsungguh nmpknya sukarelawan luar.mgsa bnjir yg sihat walafiat tu wat lek wat peace je..apehal.
kita banjir ni sama2 la.tlg selamatkan yg perlu.org2 tua.baby2..huh..x bsyukur.

Mana yg x balik tu nunggu update fb je.yg memfitnah sana sini tu turut mengganggu emosi.pkul 8 tpacak depan tv.even tau dah berita tv cover just 0.05% je dari overall kjadian.huh..sengal.

Dan paling tak berkaliber tv pon amik citer media sosial..sooo tak reliable.

Ok lah.nt story mory lg.
bai.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.