duniawi

kegusaran hati berkenaan hal-hal duniawi menganggu konsentrasi.
benar, ia melaghakan.
namun ketidak upayaan menolak menyukarkan pergerakan dan melumpuhkan emosi.

aku ade teman untuk membicarakan hal-hal seperti ini, dan akhirnya akan mematikan perbualan dengan paku buah keras. huh! asyik bergaduh saja even in texting.
balik-balik isu gender juga diutamakan.huhu
*bicara seperti itu hanya seminit dua dan kita akan senyap lagi dalam sebulan dua dan berbicara hal-hal duniawi itu lagi pada masa akan datang.
*sungguh duniawi kan..

semalam masa pandang mata dia aku macam "hey!wake up".
pandangan itu seakan memberi sentapan
"i have a lot to do..just support and stay."
dia bukan pandangan chenta tau..
pandangan itu seakan i have a lot to story mory tapi saya letih.
jgn amik tau psl my other side, just be there when i need.
*wah..pandai baca org atau aku suka membuat andaian sendiri.

hati kita, banyak menganalisa.
bukan hati, otak, tapi kita yg memandai meletakkan hati dan emosi utk merosakkan.
kita tak sedar kita tgh merosakkan pemikiran itu.

fokus aney, fokus.
Yakin dijemput sekiranya Allah mengizinkan.
kerna yang akan menjemput Allah jua.
tidakkah itu pasti?





*hati perempuan.
banyak ragamnya.
dan perempuan itu aku.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.