pencinta buku

Keseronokan buku bagi pencintanya amat ‘unik’, penuh pesona dan mempunyai nilai estetika tersendiri jika dikupas dengan terperinci. Samada karya ilmiah mahupun bacaan ringan, ternyata perkongsian idea melalui kaedah penulisan buku amat memberi kesan kepada perjalanan peradaban sesebuah bangsa.


.............(permulaan artikel saya)

___________________________________


agak beratkah tulisan di atas untuk pembacaan ringan?
dua hari kegilaan saya hanya untuk tulisan artikel ini.
padahal banyak benda lagi perlu disibukkan.
tapi saya tidak boleh beralih, kerana idea seperti ini bukan slalu, jadi saya harus mengambil peluang ini sebaiknya.

maka siaplah satu page. font 10, arial.
dan banyak maklumat yg saya baca tentang kegilaan orang baca buku..
atau disebut biblioholis..
itu yg slalu lect saya, juga merangkap supervisor tesis sementara saya dulu, En TM, sebut-sebut..
dia sangat berharap antara kami dapat menjadi penulis buku..
macam dia..

hmm..masa tu (hingga skarang) saya tade feel sgt nak menulis buku gaya seriyes camtu..lagipun, menulis ni bukan boleh simply tulis je..dia suh mulakan dengan karya2 kanak2..tapi...
mungkin saya bukan tahap biblioholis lagi..
walaupun saya ahli bukuonline.

insyaALLAH, one day, who knows..



source: flickr

honestly, books bring me around the world without a cost, heart me to feelings, make me dance, whistling with tunes, sobbing the tears mcm org x betul kdg2, debating on the fact and things written with my fren at real, motivating me most while i'm in 'not-me' and filling my loneliness..
setuju dengan En.TM, dunia buku memang berbeza pandangannya dari seorang pencinta buku..
well, everybook its reader rite.. (and i found mine..)

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.