egois

Egoisme:
Teori eogisme atau egotisme diasaskan oleh Friedrich Wilhelm Nietche yang merupakan pengkritik kuat utilitarianisme dan juga kuat menentang teori Kemoralan Sosial. Teori egoisme berprinsip bahawa setiap orang mestilah bersifat keakuan, iaitu melakukan sesuatu yang bermatlamat memberikan faedah kepada diri sendiri. Selain itu, setiap perbuatan yang memberikan keuntungan merupakan perbuatan yang baik dan satu perbuatan yang buruk jika merugikan diri sendiri.

Wikipedia


FB: Best quotes ..

mmg saya tahu itu perangai kamu..
saya tak mahu ia meleret2..
mak saya tak ajar berdegil lama-lama..
berbuat baiklah dengan org, even org buat apa pun..
sdgkan Nabi Muhammad dulu, Yahudi Kafir Quraisy balik tah* kat baginda pun baginda masih bertahan.
xmarah, xjuge menyumpah seranah, x mohon ngn tuhan benda yg x elok.
malah didoakan kebaikan utk org itu.

iye, sudah hampir 3hari..
jadi saya mengalah lah..

*saya lagi.!huh.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.