#11

semalam cuti, sabtu pagi tlepas sahur..
dengan tiwani pon terbabas. sepagian jumaat mengerjakan rumah, housekeeping bilik yang dekat 4 bulan terabai. and jumaat was hari rewang..gi pasar.this is one more thing i loike about Dungun which is people here dapat sumber seafood mmg fresh giler dari laut. smua jenis barang laut dia bawak naik. bagai2 jenis ketam, udang, and everything lah. ye..smuanya aku allergic. tapi tak makan mmg rugi.allergic lain citer (mak aih semangat..). tapi daun kari sehelai pon xde juai..huhu sedeh!

then bbuka jummat makan dua orang pun meriah baq ang. klung klang tung tang dapur tu kami kerjakan. so kalau bab makan di bulan puasa ataupun bulan2 sebelumnya mak abah jgnlah risau pasal makan minum, inshaAllah terjaga..kilo org pun tak turun puasa ni..huhu..baju raya tatau ape citer. aku haraplaa akak tailor tu jgn sesedap rasa dia dan mengikut ukuran yg sepatutnya.
sayang ke kain.

nasi goreng kampung cina with butter pagi tadi diharap memberi tenaga.
inshaAllah...beb, aku harap weekend aku kat kg nt tidak menjejaskan pahala puasa inshaAllah.

dah 11 ramadhan. masa berlalu semakin cepat.
semakin kita mendekati kematian.
yang tidak lewat  sedikit dan tidak awal sedetik pon.
aku mohon Allah redhai aku dimuka bumi ini.
dan ampunkan dosa aku. dan kedua ibu bapaku.
sejahterakanlah kami di dunia dan akhirat.
peliharalah kami dari aib dan fitnah duniawi dan akirat-wi.

amin..

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.