get connected

hidup tanpa jaringan internet adalah sangat membosankan.
walaupun network hanya menghubungkan kita dengan satu dunia yg dinamakan maya, tapi ia cukup memberi hiburan kepada aku.
alkesah porta wifi aku dekat enam bulan ttiba kena bayar lebih dari apa yg aku langgan, dan ia menyebabkan aku terlari bajet since i have allocated not more that 1hundred for that.
tapi impaknya dah 2 hari kat rumah krikk krikkk je rasanya.
idokla ramai nau org yg nk contact aku, but then, when u get connected, the feeling tu ade..feeling that u are not alone, u have famili and friends...haa gitew..

u know what, after terlepas sahur ituhari, tidur aku slalu tejaga setiap sejam. and at last i wake up early and prepare sahur for everyone. huhu.
kalo kat umah atleast kalo bangun awal pon ko takkan sorg2 since ma akan bangun tolong. eh, slalunya aku yg bangun tolong since ma is the chef in the mission, cz famili aku kdg2 refuse masakan aku or other than my mum. huhu..over tau..aku masak tade la teruk sgt.

kalo kat sini, i mean umah sewa, aku rasa kalo depa dah tau ade org bangun, lagi tarik selimut aku rasa..huhu..takpe lah, kongsi sama-sama.asal korg tau hargai ape yg org lain buat and takbanyak songeh i is okay.

actually aku masih tercari-cari broadband or even wifi network yang boleh diconnected to various devices at one time. or do i need to buy a tablet? another more device? aku ni tak reti nk guna banyak2 nombor sbnrnya. actually jugak i just want a connection that enable me to get to internet, and kalo kat kg buleh guna ramai2 and get me easy to cari bahan for assignment too..
aku rasa atlast aku g centre and tell them my tujuans and mintak they all suggest.
u know what, people kat pantai timur is not that friendly untuk tau ape tujuan kita, they just know to sell their product je. jarang skali la yg nak tau customer need. tambah2 celcom kat tanah merah. mmg dem. muka tak senyum pastu kerek. ko igt ko bagus?
lagi ko kerek, aku 100 kali lagi kerek dari ko..huh.

ok lah. selamat berpuasa.

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.