cooking review

i dunno to classify this as baking or cooking or wat..
sbb dia kek kita panggil dia baking.
ade stengah org panggil biskut batik.

after aku macam tak puas ati kat kedai beli singgit tiga ketul nipis je tiap2 senin kat pasar minggu, aku gigih mencari resepi yg kat tenet. well, it is not my first time since aku pnah gak cuba buat skali, tapi tak jadi. so gap nya mmg lama dengan yang this time. resepi tu ade telur, dan aku tertanya2 gak why the heck it is licking not so well like the kedai one. 
but then this time, it is marvelous. resepi simple sambil pejam mata pon bleh buat.
jadiikkkk..and i was like..oh my god, seriyesly!!!!
kawan2 kata oke, then buleh la buat lagi..hehe.


ini adalah bahan2 nya ye.
seperti yg dicadangkan kat tenet.

patah2kan beskut ikut suka ati.
aku tak pakai sepeket, pakai dua rows je.
milo tu pakai sepeket yg 200gram punya.
susu letak setengah tin je.
butter letak abes.

panaskan butter, letak susu and letak milo.
ko kaco kuat2 sampai dia tak berketul.
then bila dah agak2 nampak all blended well,
masukkan beskut marie itew and balik2kan
biar all covered with the liquid.
and letak dalam bekaih.
agak2 dah mampat and biar skejap sbb dia panaih.
then masuk dlm peti ais, sabar sehingga 3-4 jam then
bleh la potong2 ikut suka ati.

hasil dia nice.
aku mls nak rotate since this pic from phone.
boleh la makan seminggu bersama teman2.
ade blogger suggest to have this with only plain water.
since the susu yg kita masukkan tadi is
enuff to sweeten the taste.

omg i am baking? seriyesly? (baking la jugak kan even ko letak je dalam freezer pastu skejap2 bukak peti..haha).

No comments:

Post a Comment

dah tekan kena laa tulis.